Υγεία · Science Facts · πριν 1 κρέας.

Νέα έρευνα υποδηλώνει ότι τα συμπληρώματα ωμέγα-3, που προωθήθηκαν για πολύ καιρό για την υγεία του εγκεφάλου, μπορεί να σχετίζονται με την επιταχυνόμενη νοητική μείωση σε μεγαλύτερους ενήλικες. Μια διαμήκης μελέτη χρησιμοποιώντας δεδομένα από την Πρωτοβουλία Νευροαπεικονίσεων Νόσων Αλτσχάιμερ (ADNI) διαπίστωσε ότι οι συμμετέχοντες που έπαιρναν συμπληρώματα ωμέγα-3 παρουσίασαν σημαντικά ταχύτερη επιδείνωση στη μνήμη και τις ικανότητες σκέψης σε σύγκριση με τους αντιστοιχισμένους μη χρήστες. Η ανάλυση, η οποία δημοσιεύτηκε στο The Journal of Prevention of Alzheimer’s Disease, ακολούθησε πάνω από 800 μεγαλύτερους ενήλικες για μέχρι πέντε χρόνια. Μετά την αντιστοίχιση για την ηλικία, το φύλο, τη γενετική (συμπεριλαμβανομένης της κατάστασης APOE ε4), και τη διάγνωση κατά την έναρξη, οι χρήστες ωμέγα-3 παρουσίασαν απότομες μειώσεις σε τρεις τυποποιημένες γνωστικές αξιολογήσεις: μια ταχύτερη πτώση των βαθμών των Εξετάσεων Mini-Mental State (MMSE) και ταχύτερη επιδείνωση της Κλίμακας Αξιολόγησης Νόσων Αλτσχάιμερ- Γνωστική Υποκλίμακα 13 (ADAS-Cog13) και των Αθροί Αξιολόγησης Κλινικής Αιδίας (CDR-SB). Σημαντικά, η επιταχυνόμενη μείωση δεν εξηγήθηκε από τους βιοδείκτες της κλασικής Αλτσχάιμερ όπως οι αμυλοειδείς πλάκες, η παθολογία του tau, ή η ατροφία της γκρίζας ύλης. Αντίθετα, οι ερευνητές εντόπισαν μειωμένο μεταβολισμό της εγκεφαλικής γλυκόζης (μετρούμενο από FDG-PET) στις ευπαθείς περιοχές του εγκεφάλου Alzheimer ως βασικό παράγοντα μεσολάβησης, υποδηλώνοντας πιθανές αρνητικές επιπτώσεις στη συναπτική λειτουργία και την επεξεργασία της ενέργειας του εγκεφάλου. Οι συντάκτες τονίζουν ότι αυτή η μελέτη παρατήρησης δεν μπορεί να αποδείξει άμεσους περιορισμούς αιτιάσεων και σημειώσεων, συμπεριλαμβανομένης της αυτοαναφερόμενης χρήσης συμπληρώματος και της έλλειψης δεδομένων για την ποιότητα του προϊόντος ή την οξείδωση. Ενώ η διατροφή ωμέγα-3 από ψάρια παραμένει γενικά ωφέλιμη σε πολλές μελέτες, αυτά τα ευρήματα εγείρουν σημαντικά ερωτήματα σχετικά με τη συμπλήρωση ρουτίνας σε μεγαλύτερους ενήλικες και τονίζουν την ανάγκη για περαιτέρω τυχαιοποιημένες ελεγχόμενες δοκιμές. [Liao Z-B, Hu Z-C, Zeng G-H, et al. Η συσχέτιση μεταξύ της συμπλήρωσης ωμέγα-3 και της νοητικής παρακμής σε μεγαλύτερους ενήλικες. Εφημερίδα Πρόληψη της Νόσου του Αλτσχάιμερ. 2026. ΘΩΑ 10.1016/j.tjpad.2026.100569] Επιστήμη και γεγονότα💡

Νέα έρευνα υποδηλώνει ότι τα συμπληρώματα ωμέγα-3, που προωθήθηκαν για πολύ καιρό για την υγεία του εγκεφάλου, μπορεί να σχετίζονται με την επιταχυνόμενη νοητική μείωση σε μεγαλύτερους ενήλικες. Μια διαμήκης μελέτη χρησιμοποιώντας δεδομένα από την Πρωτοβουλία Νευροαπεικονίσεων Νόσων Αλτσχάιμερ (ADNI) διαπίστωσε ότι οι συμμετέχοντες που έπαιρναν συμπληρώματα ωμέγα-3 παρουσίασαν σημαντικά ταχύτερη επιδείνωση στη μνήμη και τις ικανότητες σκέψης σε σύγκριση με τους αντιστοιχισμένους μη χρήστες. Η ανάλυση, η οποία δημοσιεύτηκε στο The Journal of Prevention of Alzheimer’s Disease, ακολούθησε πάνω από 800 μεγαλύτερους ενήλικες για μέχρι πέντε χρόνια. Μετά την αντιστοίχιση για την ηλικία, το φύλο, τη γενετική (συμπεριλαμβανομένης της κατάστασης APOE ε4), και τη διάγνωση κατά την έναρξη, οι χρήστες ωμέγα-3 παρουσίασαν απότομες μειώσεις σε τρεις τυποποιημένες γνωστικές αξιολογήσεις: μια ταχύτερη πτώση των βαθμών των Εξετάσεων Mini-Mental State (MMSE) και ταχύτερη επιδείνωση της Κλίμακας Αξιολόγησης Νόσων Αλτσχάιμερ- Γνωστική Υποκλίμακα 13 (ADAS-Cog13) και των Αθροί Αξιολόγησης Κλινικής Αιδίας (CDR-SB). Σημαντικά, η επιταχυνόμενη μείωση δεν εξηγήθηκε από τους βιοδείκτες της κλασικής Αλτσχάιμερ όπως οι αμυλοειδείς πλάκες, η παθολογία του tau, ή η ατροφία της γκρίζας ύλης. Αντίθετα, οι ερευνητές εντόπισαν μειωμένο μεταβολισμό της εγκεφαλικής γλυκόζης (μετρούμενο από FDG-PET) στις ευπαθείς περιοχές του εγκεφάλου Alzheimer ως βασικό παράγοντα μεσολάβησης, υποδηλώνοντας πιθανές αρνητικές επιπτώσεις στη συναπτική λειτουργία και την επεξεργασία της ενέργειας του εγκεφάλου. Οι συντάκτες τονίζουν ότι αυτή η μελέτη παρατήρησης δεν μπορεί να αποδείξει άμεσους περιορισμούς αιτιάσεων και σημειώσεων, συμπεριλαμβανομένης της αυτοαναφερόμενης χρήσης συμπληρώματος και της έλλειψης δεδομένων για την ποιότητα του προϊόντος ή την οξείδωση. Ενώ η διατροφή ωμέγα-3 από ψάρια παραμένει γενικά ωφέλιμη σε πολλές μελέτες, αυτά τα ευρήματα εγείρουν σημαντικά ερωτήματα σχετικά με τη συμπλήρωση ρουτίνας σε μεγαλύτερους ενήλικες και τονίζουν την ανάγκη για περαιτέρω τυχαιοποιημένες ελεγχόμενες δοκιμές. [Liao Z-B, Hu Z-C, Zeng G-H, et al. Η συσχέτιση μεταξύ της συμπλήρωσης ωμέγα-3 και της νοητικής παρακμής σε μεγαλύτερους ενήλικες. Εφημερίδα Πρόληψη της Νόσου του Αλτσχάιμερ. 2026. ΘΩΑ 10.1016/j.tjpad.2026.100569] Επιστήμη και γεγονότα💡
Νέα έρευνα υποδηλώνει ότι τα συμπληρώματα ωμέγα-3, που προωθήθηκαν για πολύ καιρό για την υγεία του εγκεφάλου, μπορεί να σχετίζονται με την επιταχυνόμενη νοητική μείωση σε μεγαλύτερους ενήλικες. Μια διαμήκης μελέτη χρησιμοποιώντας δεδομένα από την Πρωτοβουλία Νευροαπεικονίσεων Νόσων Αλτσχάιμερ (ADNI) διαπίστωσε ότι οι συμμετέχοντες που έπαιρναν συμπληρώματα ωμέγα-3 παρουσίασαν σημαντικά ταχύτερη επιδείνωση στη μνήμη και τις ικανότητες σκέψης σε σύγκριση με τους αντιστοιχισμένους μη χρήστες. Η ανάλυση, η οποία δημοσιεύτηκε στο The Journal of Prevention of Alzheimer’s Disease, ακολούθησε πάνω από 800 μεγαλύτερους ενήλικες για μέχρι πέντε χρόνια. Μετά την αντιστοίχιση για την ηλικία, το φύλο, τη γενετική (συμπεριλαμβανομένης της κατάστασης APOE ε4), και τη διάγνωση κατά την έναρξη, οι χρήστες ωμέγα-3 παρουσίασαν απότομες μειώσεις σε τρεις τυποποιημένες γνωστικές αξιολογήσεις: μια ταχύτερη πτώση των βαθμών των Εξετάσεων Mini-Mental State (MMSE) και ταχύτερη επιδείνωση της Κλίμακας Αξιολόγησης Νόσων Αλτσχάιμερ- Γνωστική Υποκλίμακα 13 (ADAS-Cog13) και των Αθροί Αξιολόγησης Κλινικής Αιδίας (CDR-SB). Σημαντικά, η επιταχυνόμενη μείωση δεν εξηγήθηκε από τους βιοδείκτες της κλασικής Αλτσχάιμερ όπως οι αμυλοειδείς πλάκες, η παθολογία του tau, ή η ατροφία της γκρίζας ύλης. Αντίθετα, οι ερευνητές εντόπισαν μειωμένο μεταβολισμό της εγκεφαλικής γλυκόζης (μετρούμενο από FDG-PET) στις ευπαθείς περιοχές του εγκεφάλου Alzheimer ως βασικό παράγοντα μεσολάβησης, υποδηλώνοντας πιθανές αρνητικές επιπτώσεις στη συναπτική λειτουργία και την επεξεργασία της ενέργειας του εγκεφάλου. Οι συντάκτες τονίζουν ότι αυτή η μελέτη παρατήρησης δεν μπορεί να αποδείξει άμεσους περιορισμούς αιτιάσεων και σημειώσεων, συμπεριλαμβανομένης της αυτοαναφερόμενης χρήσης συμπληρώματος και της έλλειψης δεδομένων για την ποιότητα του προϊόντος ή την οξείδωση. Ενώ η διατροφή ωμέγα-3 από ψάρια παραμένει γενικά ωφέλιμη σε πολλές μελέτες, αυτά τα ευρήματα εγείρουν σημαντικά ερωτήματα σχετικά με τη συμπλήρωση ρουτίνας σε μεγαλύτερους ενήλικες και τονίζουν την ανάγκη για περαιτέρω τυχαιοποιημένες ελεγχόμενες δοκιμές. [Liao Z-B, Hu Z-C, Zeng G-H, et al. Η συσχέτιση μεταξύ της συμπλήρωσης ωμέγα-3 και της νοητικής παρακμής σε μεγαλύτερους ενήλικες. Εφημερίδα Πρόληψη της Νόσου του Αλτσχάιμερ. 2026. ΘΩΑ 10.1016/j.tjpad.2026.100569] Επιστήμη και γεγονότα💡

Σχόλια

Εγγραφείτε για να ψηφίσετε, να αποθηκεύσετε και να σχολιάσετε. Καταχώρηση · Καταχώριση
Τα σχόλια επίσκεψης εγκρίνονται χειροκίνητα

Γίνε το πρώτο σχόλιο