Sağlık Sağlığı · Science Facts · daha önce daha önce 1 et.

Yeni araştırma, omega-3 takviyelerinin, beyin sağlığı için uzun süredir teşvik edildiğini, yaşlı yetişkinlerde hızlandırılmış bilişsel düşüşle ilişkilendirilebileceğini göstermektedir. Alzheimer Hastalığının (ADNI) verileri kullanarak uzun bir çalışma, katılımcıların omega-3 takviyesi almasının hafıza ve düşünme yeteneklerini, kullanıcı olmayanlarla kıyaslamadığını buldu. Alzheimer Hastalığının Önleme Dergisi'nde yayınlanan analiz, beş yıla kadar 800 yaşlı yetişkin izledi. Yaş için uyum sağlandıktan sonra, seks, genetik ( APOE ε4 statüsü dahil), ve temel tanı, omega-3 kullanıcıları üç standart bilişsel değerlendirmede diker düşüş gösterdiler: Mini-Mental Devlet Sınavı (MMSE) puanlarında daha hızlı bir düşüş ve daha iyi tanınmış Subscale 13 (SADA-Cog13) ve Klinik Dementia Rating Sum of Box (CDR-SB). Önemli olarak, hızlanan düşüş, amyloid plaklar, tau patolojisi veya gri madde atroy gibi klasik Alzheimer biyomarkers tarafından açıklanmadı. Bunun yerine, araştırmacılar beyin metabolizmasını azalttı ( FDG-PET tarafından sigortalandı) Alzheimer'ın değerli beyin bölgelerinde önemli bir medya faktörü olarak, sinaptik fonksiyon ve beyin enerji işleme üzerindeki olası olumsuz etkiler önermiştir. Yazarlar, bu gözlemsel çalışmanın, ürün kalitesi veya oxidasyon ile ilgili verilerin kullanımı ve eksikliği de dahil olmak üzere doğrudan kalibrasyon ve not sınırlamalarını kanıtlayamayacağını vurguluyor. Balıktan omega-3 genellikle birçok çalışmada faydalı olsa da, bu bulgular yaşlı yetişkinlerde rutin takviye ile ilgili önemli soruları gündeme getirir ve daha rastgele kontrollü denemelerin ihtiyacını vurgulamaktadır. [Liao Z-B, Hu Z-C, Zeng G-H, et al. omega-3 takviyesi ve daha yaşlı yetişkinlerde bilişsel düşüş arasındaki ilişki. Alzheimer Hastalığının Önleme Dergisi 2026. DOI 10.1016/j.tjpad.2026.100569] Bilim ve Gerçekler

Yeni araştırma, omega-3 takviyelerinin, beyin sağlığı için uzun süredir teşvik edildiğini, yaşlı yetişkinlerde hızlandırılmış bilişsel düşüşle ilişkilendirilebileceğini göstermektedir. Alzheimer Hastalığının (ADNI) verileri kullanarak uzun bir çalışma, katılımcıların omega-3 takviyesi almasının hafıza ve düşünme yeteneklerini, kullanıcı olmayanlarla kıyaslamadığını buldu. Alzheimer Hastalığının Önleme Dergisi'nde yayınlanan analiz, beş yıla kadar 800 yaşlı yetişkin izledi. Yaş için uyum sağlandıktan sonra, seks, genetik ( APOE ε4 statüsü dahil), ve temel tanı, omega-3 kullanıcıları üç standart bilişsel değerlendirmede diker düşüş gösterdiler: Mini-Mental Devlet Sınavı (MMSE) puanlarında daha hızlı bir düşüş ve daha iyi tanınmış Subscale 13 (SADA-Cog13) ve Klinik Dementia Rating Sum of Box (CDR-SB). Önemli olarak, hızlanan düşüş, amyloid plaklar, tau patolojisi veya gri madde atroy gibi klasik Alzheimer biyomarkers tarafından açıklanmadı. Bunun yerine, araştırmacılar beyin metabolizmasını azalttı ( FDG-PET tarafından sigortalandı) Alzheimer'ın değerli beyin bölgelerinde önemli bir medya faktörü olarak, sinaptik fonksiyon ve beyin enerji işleme üzerindeki olası olumsuz etkiler önermiştir. Yazarlar, bu gözlemsel çalışmanın, ürün kalitesi veya oxidasyon ile ilgili verilerin kullanımı ve eksikliği de dahil olmak üzere doğrudan kalibrasyon ve not sınırlamalarını kanıtlayamayacağını vurguluyor. Balıktan omega-3 genellikle birçok çalışmada faydalı olsa da, bu bulgular yaşlı yetişkinlerde rutin takviye ile ilgili önemli soruları gündeme getirir ve daha rastgele kontrollü denemelerin ihtiyacını vurgulamaktadır. [Liao Z-B, Hu Z-C, Zeng G-H, et al. omega-3 takviyesi ve daha yaşlı yetişkinlerde bilişsel düşüş arasındaki ilişki. Alzheimer Hastalığının Önleme Dergisi 2026. DOI 10.1016/j.tjpad.2026.100569] Bilim ve Gerçekler
Yeni araştırma, omega-3 takviyelerinin, beyin sağlığı için uzun süredir teşvik edildiğini, yaşlı yetişkinlerde hızlandırılmış bilişsel düşüşle ilişkilendirilebileceğini göstermektedir. Alzheimer Hastalığının (ADNI) verileri kullanarak uzun bir çalışma, katılımcıların omega-3 takviyesi almasının hafıza ve düşünme yeteneklerini, kullanıcı olmayanlarla kıyaslamadığını buldu. Alzheimer Hastalığının Önleme Dergisi'nde yayınlanan analiz, beş yıla kadar 800 yaşlı yetişkin izledi. Yaş için uyum sağlandıktan sonra, seks, genetik ( APOE ε4 statüsü dahil), ve temel tanı, omega-3 kullanıcıları üç standart bilişsel değerlendirmede diker düşüş gösterdiler: Mini-Mental Devlet Sınavı (MMSE) puanlarında daha hızlı bir düşüş ve daha iyi tanınmış Subscale 13 (SADA-Cog13) ve Klinik Dementia Rating Sum of Box (CDR-SB). Önemli olarak, hızlanan düşüş, amyloid plaklar, tau patolojisi veya gri madde atroy gibi klasik Alzheimer biyomarkers tarafından açıklanmadı. Bunun yerine, araştırmacılar beyin metabolizmasını azalttı ( FDG-PET tarafından sigortalandı) Alzheimer'ın değerli beyin bölgelerinde önemli bir medya faktörü olarak, sinaptik fonksiyon ve beyin enerji işleme üzerindeki olası olumsuz etkiler önermiştir. Yazarlar, bu gözlemsel çalışmanın, ürün kalitesi veya oxidasyon ile ilgili verilerin kullanımı ve eksikliği de dahil olmak üzere doğrudan kalibrasyon ve not sınırlamalarını kanıtlayamayacağını vurguluyor. Balıktan omega-3 genellikle birçok çalışmada faydalı olsa da, bu bulgular yaşlı yetişkinlerde rutin takviye ile ilgili önemli soruları gündeme getirir ve daha rastgele kontrollü denemelerin ihtiyacını vurgulamaktadır. [Liao Z-B, Hu Z-C, Zeng G-H, et al. omega-3 takviyesi ve daha yaşlı yetişkinlerde bilişsel düşüş arasındaki ilişki. Alzheimer Hastalığının Önleme Dergisi 2026. DOI 10.1016/j.tjpad.2026.100569] Bilim ve Gerçekler

Yorumlar

Oy vermek, kurtarmak ve yorum yapmak için kaydolun. Giriş · Kayıt
Ziyaret yorumları manuel olarak onaylanır

İlk yorum ol